Nog 110 dagen: hardlopen als een malle

Voedie Nog 110 dagenKijkend naar de getallen op de weegschaal ben ik weliswaar nog maar een kilo kwijt, maar in mijn hoofd zijn het er al veel meer. Na een dag werken kon ik zondagavond eindelijk gaan hardlopen. Wat ging dat lekker! Ik had 15 kilometer op het programma staan en omdat ik alleen moest lopen had ik me ingesteld op een martelgang van ruim anderhalf uur. Niets was minder waar! Weliswaar had ik hulp van mijn mp3-speler met foute hits van toen, maar ik was het toch echt zelf die als een razende de kilometers wegtikte. Oké, eerlijk is eerlijk. Ik kon het tempo niet de hele afstand volhouden en heb eigenlijk zeer onverstandig gelopen, maar man wat was dat weer even lekker. Gezonde voeding, meer bewegen. Enorm goed voor mijn gemoedstoestand.


Nieuw ontbijtgercht

Maar wat at ik deze zondag. De dag begon met koffie. Als ontbijt probeerde ik iets nieuws uit. Avocado, banaan en bevroren blauwe bessen in de blender, wat kokosrasp erover heen en klaar is je paleo ontbijtje. Lekker! Dit gaan we vaker maken. In de loop van de ochtend dronk ik nog een kop koffie en een paar glazen muntthee. Als tussendoortje een handje noten en maakte ik een begin met een halve liter water. Mijn lunch was salade met ei, tomaat, sla, komkommer, olijf en ui. 's Middags meer water en een havermoutkoekje als tussendoortje.

 

Zoete aardappel uit de oven

De havermoutkoekjes met banaan, cacaopoeder, rozijnen, kokosrasp en havermout waren zelfgemaakt. Het was een recept uit het boek van Rens Kroes, maar zelf kun je hiermee ook eindeloos variëren. Het avondeten bestond uit zoete aardappel, courgette, aubergine en worstjes uit de oven. Heel eenvoudig, maar heel erg lekker. Als toetje nog een koffie en met water sloot ik deze dag af. Oh, laat ik nou helemaal vergeten te vertellen dat ik een weekplanning heb gemaakt. Yeah! Ik heb tot en met vrijdag op papier staan en dat geeft wel een voldaan gevoel. Deze week maak ik nog even een aparte blog met mijn weekplanning en wat tips.

 

Tip van de dag: eetmeter

De tip van vandaag komt niet uit eigen koker, maar kreeg ik door van een kennis. Ik schreef al eerder dat ik me afvraag of ik wel alle vitamines, mineralen en energie binnenkrijg. Op de website van het Voedingscentrum staat een eetmeter waarmee je bij kunt houden wat je eet en wat dan duidelijk inzichtelijk maakt of je voedselinname gevarieerd genoeg is. Da's handig. Ik ga me er in ieder geval in verdiepen en mee aan de slag. Kijken of mijn gevoel klopt.

 

Lees ook: 
Nog 111 dagen: De teugels een beetje laten vieren
Nog 112 dagen: Het eerste weegmoment

Nog 113 dagen: Laatste dag voor de eerste weging

Nog 114 dagen: Een frisse start van de dag

Nog 115 dagen: We pakken de draad weer op

Nog 116 dagen: Bijna helemaal de oude

Nog 117 dagen: Een dag met een vervelend staartje

Nog 118 dagen: Uitdagingen op de camping

Nog 119 dagen: Een goede start gemaakt
Hoe het allemaal begon: Aftrap: nog 120 dagen te gaan