Nog 109 dagen: we gooien er een schepje bovenop

Voedie Nog 109 dagenDe dagen vliegen voorbij! Het gezonde eten zit er inmiddels al helemaal ingebakken. In de supermarkt kan ik nog wel verlekkerd kijken naar de vele soorten snoep, koek en chips, maar het blijft bij kijken. Is het je trouwens weleens opgevallen hoeveel producten er in de supermarkt liggen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Ergens las ik een keer dat een supermarkt 72 soorten chips in het assortiment heeft. Why? Misschien moet ik maar gewoon mijn groente en fruit kopen bij de boer of op de markt in plaats van de supermarkt waar ik toch 60% kan overslaan. Over boodschappen doen gesproken. Veel groente en fruit eten heeft wel tot gevolg dat ik me tegenwoordig kapot sleep. Zo ook maandagmiddag. Man oh man, drie tassen vol!

 

Proefles bootcamp

Naast het gezonde eten moet er natuurlijk ook genoeg bewogen worden om eind november fris en fruitig aan de start te verschijnen van de marathon. Ik speel al een tijdje met de gedachte om te gaan bootcampen. Ik deed het afgelopen seizoen al aan waterbootcamp en dat beviel wel. Het is zwaar. Ik kan dan weliswaar 4 uur achter elkaar hardlopen, maar een minuutje planken is teveel gevraagd. Tijd voor actie! Hoewel het zwembad leuk is, ben ik toch liever in de buitenlucht actief. Woensdagavond proefles in Sonsbeek. Wat doe ik mezelf aan. De kipfiletjes aan mijn bovenarmen, de blubberige bovenbenen en het zwembandje verdwijnen niet vanzelf, dus ik neem drastische maatregelen. Ik gooi er gewoon een schepje bovenop.

 

Courgettepasta

Ik beloof hierbij plechtig dat ik mezelf niet over de kop ga trainen en mezelf in de hand zal houden! Mijn prioriteit is het lopen van de marathon. De komende tijd moet uitwijzen of en hoe vaak ik bootcamp kan combineren. In ieder geval zal ik het zwemmen hierover opofferen. Twee keer per dag sporten is iets teveel van het goede tenslotte. Dat was het beweeggedeelte. Nu naar het eten. Het eten maandag kende eigenlijk weinig verrassingen. Het gebruikelijke riedeltje van ei, water, thee, koffie, smoothie en salade met zalm. Het avondeten bestond uit courgettepasta met falafelballetjes, tomatensaus, aubergine en courgette. Een smakelijk maaltje. Wist je dat je pasta heel goed kan vervangen door een groente? Met een spirelli maak je heel eenvoudig sliertjes.

 

Tip van de dag: rode wijn

Ik drink momenteel eigenlijk geen alcohol. De teller is de afgelopen anderhalve week op 1 glas witte wijn blijven staan. Eigenlijk had ik beter rode wijn kunnen nemen, want wist je dat een glaasje rood veel gezondheidsvoordelen biedt? De stof resveratrol remt het verouderingsproces af en vermindert de kans op hart- en vaatziekten. De antioxydanten ondersteunen bovendien de weerstand van het lichaam waardoor je minder kans hebt op een verkoudheidje. Nog een wonderlijk feitje uit een onderzoek: mensen die rode wijn drinken hebben minder last van overgewicht. Drink nou vanavond niet gelijk de hele fles leeg, maar beperk het tot 1 a 2 glaasjes. Vergeet er ook vooral niet een glas water bij te drinken.

 

Lees ook: 
Nog 110 dagen: Hardlopen als een malle
Nog 111 dagen: De teugels een beetje laten vieren

Nog 112 dagen: Het eerste weegmoment

Nog 113 dagen: Laatste dag voor de eerste weging

Nog 114 dagen: Een frisse start van de dag

Nog 115 dagen: We pakken de draad weer op

Nog 116 dagen: Bijna helemaal de oude

Nog 117 dagen: Een dag met een vervelend staartje

Nog 118 dagen: Uitdagingen op de camping

Nog 119 dagen: Een goede start gemaakt
Hoe het allemaal begon: Aftrap: nog 120 dagen te gaan