Nog 77 dagen: een dag met een zwart randje

Nog 77 dagen VoedieEn dan is het vrijdag weegdag… Een dag waar je enerzijds een hele week naar uitkijkt, maar anderzijds is het vandaag ook de dag dat we definitief afscheid nemen van een medeloopster en dat maakt van deze vrijdag een dag met een zwart randje. Natuurlijk wel op de weegschaal gestaan en deze week -0,5kg. Dat maakt dat mijn huidige gewicht op 75kg staat en dat ik bijna 5kg ben afgevallen. Om de uren tot de uitvaart te overbruggen ga ik hardlopen. Er staat 15 kilometer op het programma en gelopen wordt er. Mijn loopmaatje moet een net iets sneller tempo en dat maakt dat ik op een prettige manier aan een elastiek hang. Ik ren, ren, ren en ren en vergeet even…

 

Pannenkoeken bakken

Op een lege maag kun je natuurlijk niet rennen en dus begin ik de ochtend met een ontbijt van pannenkoeken van speltmeel. Ik gooi er nog een lading kaneel doorheen, samen met wat eieren. Op de een of andere manier zijn de pannenkoeken niet echt lekker en eet ik er niet van harte van. Ik moet toch eens gaan bedenken hoe ik dit een beetje smaakvoller kan maken. Ik eet twee pannenkoeken en bak de rest af zodat ik die later in de week kan eten. Na water en koffie is het tijd om te gaan. Gewapend met vier flesjes met kokoswater begin ik aan de hardlooptraining.

 

Bananenbrood met chocolade maken

Eenmaal terug vul ik een schaal met kwark, kaneel en honing en mik daar een heleboel aardbeien en blauwe bessen doorheen. Ik drink water en koffie en eet vervolgens als lunch drie maiswafels met tomaat. Ondertussen staat bananenbrood in de oven. Bakken is naast hardlopen een ideale manier om even te vergeten. Verder in de middag water en een handje noten. 's Avonds moeten we weer weg en om even tot rust te komen na de uitvaart gaan we ergens een hapje eten. Een tomatensoepje vooraf en fritatta als hoofdgerecht. Daarbij een witbiertje en eerlijk is eerlijk, ik snoep ook van de aardappelpartjes (met mayonaise). 's Avonds nog koffie en water en dat is de vrijdag alweer.

 

Tip van de dag: Boerenkool

Als we het hebben over superfood dan denken we al snel aan gojibessen, chiazaad en andere prijzige spullen, maar wist je dat 'normale' groente ook gekwalificeerd wordt als superfood. Denk hierbij aan avocado, broccoli of boerenkool. De boerenkool zit namelijk boordevol vitamine C, maar is ook rijk aan onder meer kalium, calcium en magnesium. Eet je nou geen vlees dan is het eten van boerenkool een aanrader vanwege het ijzergehalte. Verder zit boerenkool vol anti-oxidanten en is het rijk aan vitamine K.

Geen update missen? Like dan de pagina van Voedie op Facebook. Met naast aankondigingen van updates ook andere nieuwtjes op het gebied van food. 


Lees ook: 
Nog 78 dagen: Een dag in het teken van afscheid nemen
Nog 79 dagen: Waterbootcampseizoen begint weer

Nog 80 dagen: Het begint op te vallen dat ik afval

Nog 81 dagen: Even bijkomen na een weekend werken

Nog 82 dagen: Experimenteren met bananenbrood
Nog 83 dagen: Rustdag na een zware inspanning
Nog 84 dagen: Spannend weegmoment

Nog 85 dagen: Salades, salades, salades

Nog 86 dagen: Aan de kook

Nog 87 dagen: Officiële marathonschema is begonnen

Nog 88 dagen: Het weer gooit roet in het eten
Nog 89 dagen: Mijn schuldgevoel speelt op

Nog 90 dagen: Twee vliegen in een klap

Nog 91 dagen: Het resultaat na vier weken

Nog 92 dagen: Bijna vier weken onderweg

Nog 93 dagen: Lekker aan de kook

Nog 94 dagen: Neigen om te (vr)eten

Nog 95 dagen: Wat is echt belangrijk

Nog 96 dagen: Afzien (en genieten) in de brandende zon

Nog 97 dagen: Een ontspannen weekend

Nog 98 dagen: Een illusie armer
Nog 99 dagen: Mijn arme, arme benen

Nog 100 dagen: Bijna drie weken onderweg

Nog 101 dagen: Meer energie door goede voeding

Nog 102 dagen: Bikkelen door de regen

Nog 103 dagen: Tijd voor een lazy sunday

Nog 104 dagen: Let's get started

Nog 105 dagen: Vrijdag weegdag

Nog 106 dagen: De dag voor het tweede weegmoment

Nog 107 dagen: Geen bootcamp maar boostcamp

Nog 108 dagen: Lang leve de weekplanning

Nog 109 dagen: We gooien er een schepje bovenop
Nog 110 dagen: Hardlopen als een malle
Nog 111 dagen: De teugels een beetje laten vieren
Nog 112 dagen: Het eerste weegmoment
Nog 113 dagen: Laatste dag voor de eerste weging
Nog 114 dagen: Een frisse start van de dag
Nog 115 dagen: We pakken de draad weer op
Nog 116 dagen: Bijna helemaal de oude
Nog 117 dagen: Een dag met een vervelend staartje
Nog 118 dagen: Uitdagingen op de camping
Nog 119 dagen: Een goede start gemaakt
Hoe het allemaal begon: Aftrap: nog 120 dagen te gaan