De Dutch Mountain Trail is afgevinkt van mijn ‘to do’. Er zijn 105,91 kilometers (hard)gelopen, 2.272 hoogtemeters gemaakt en er is vier dagen genoten. Hans en ik hebben de etappes rennend afgelegd waarbij we de routes op onze horloges hebben ingeladen. Al rennend de aanwijzingen uit het boekje volgen (de route is namelijk niet gemarkeerd) is geen aanrader om begrijpelijke redenen. Hierdoor waren we wel onherkenbaar als ‘Dutch Mountain Trailers’, in tegenstelling tot verschillende wandelaars die we onderweg spotten met hun routeboekje.

Over de helft! De eerste drie maanden van mijn trainingsschema voor de Lakeland Trails Ultra 100km zijn achter de rug. De tijd vliegt en het aftellen is bijna begonnen. De trainingen gaan nog steeds super goed en werpen hun vruchten af. Als ik een hoogtepunt van de maand maart moet benoemen, dan staat met stip op één mijn trailweekend in Schotland. Een goede tweede is het gemak waarmee ik loop.

Doen wat goed voelt. Me aanmelden voor een trailweekend in Schotland met een groepje onbekenden viel in die categorie. En man, wat was dat een goed keus. Met drie heel verschillende, maar allemaal even mooie, trails in de benen, fantastische herinneringen, lieve medelopers die ik heb leren kennen en onwijs veel foto’s en filmpjes van het magische Schotse landschap keerde ik huiswaarts. Dit had ik niet willen missen!

Adios februari, hallo maart. De maand is omgevlogen. Inmiddels zit ik in week 6 van mijn trainingsschema voor de Lakeland Trails Ultra 100km. Tijd voor een update. Is het me gelukt om mij aan mijn trainingsschema te houden? Of heb ik me weer laten verleiden tot extra kilometers? Ben ik nog wat kilo’s kwijt? En merk ik al de voordelen van het doen van krachttraining? Laat ik alvast verklappen: zo sterk als ik me in januari voelde, zo ‘zwaar’ had ik het de eerste week van februari.

Yoga heeft zich de afgelopen jaren mijn leven binnengewurmt en is een steeds belangrijker deel uit gaan maken van mijn 'sportroutine'. Voor corona volgde ik lessen bij een yogastudio. In eerste instantie puur ter ontspanning en om even mijn hoofd leeg te maken. Tot ik ontdekte dat yoga ook heel nuttig is voor hardlopers; om je houding te verbeteren, je spieren te versterken en flexibeler te worden.